Sunday, August 1, 2010

Lost

Τις τελευταιες μερες ειμαι πεπεισμενος πως το καλυτερο μερος που θα μπορουσε να φερει η NASA τους μελλοντικους της αστροναυτες για να νιωσουν την απομονωση του διαστηματος ειναι ο αμερικανικος νοτος. Ακομα και σε μια ιστορια επιστημονικης φαντασιας που διαβαζα προχτες, η πολη στην οποια εξελισσοταν και ηταν διαλεγμενη για να βγαζει ενα συναισθημα αποστασης απο τον πολιτισμο, μετα απο λιγη ερευνα αποδειχτηκε να απεχει περιπου 10 λεπτα με τ'αμαξι απο δω που γραφω (και να ειναι διπλασια σε πληθυσμο απο τη δικια μου). Εχω ζησει τα 18 πρωτα χρονια της ζωης μου σε ενα νησι που το μισο χειμωνα δεν ειχε προσβαση στον πολιτισμο και παλι μονο στα αμερικανικα χωρια εχω νιωσει οτι εχω ναυαγησει σε ενα μερος που απεχει ετη φωτος απο οτιδηποτε.
Στην αρχη μου εκανε εντυπωση οτι ολα ηταν τοσο μακρια. Το σπιτι μου χωριζεται
α)απο το σπιτι αριστερα με ενα δασος
β)απο το σπιτι δεξια με αλλο δασος
γ)απο το σπιτι πισω με το δασος που ενωνει τα αλλα δυο δαση (wtf)
δ)απο το σπιτι μπροστα με μια λιμνη
και χωρις να θελω να υποστηριξω οτι εχω ζησει μεγαλο διαστημα εδω, μετα απο 4 χρονια και κατι, μου φαινεται τουλαχιστον περιεργο που τα μονα νοημοντα οντα που εχω γνωρισει στη γειτονια ειναι σκιουροι και μια φορα ενα περαστικο ρακουν (το γαμημενο μας σνομπαρε και εφυγε αμεσως).
Και ακομα και οταν συνηθισεις τις αποστασεις και τα αδεια τοπια υπαρχει η αποσταση απο τον πολιτισμο. Στο μοναδικο κινηματογραφο της πολης ερχονται μονο blockbusters. Τα βιβλιοπωλεια ειναι υποκαταστηματα αλυσιδων και φερνουν συγκεκριμενα, politically correct πραγματα. Μονο στο φαι βρισκεις ποικιλια, και απο ενα σημειο και μετα το φαι γινεται το χομπι σου. Φχαριστω, δε θα παρω, φακ γιου. Και η αφορμη του παραπανω ξεσπασματος δεν ειναι οτι με νοιαζει τι κανουν εδω, χεστηκα, σε 15 μερες θα τα μαζεψω και θα γυρισω σπιτι, η αφορμη ειναι οτι χτες μου τελειωσαν τα τσιγαρα.

Στη Θεσσαλονικη οταν μου τελειωνουν τα τσιγαρα υπαρχουν διαφορες επιλογες απο τις οποιες η δυσκολοτερη ειναι να σηκωθω και να παω μεχρι τον Αιγυπτιο (3 λεπτα περπατημα) να αγορασω, και η ευκολοτερη να κανω τρακα η να χωσω καποιον να παει. Εδω οταν μου τελειωνουν τα τσιγαρα υπαρχει μονο ΜΙΑ επιλογη: να παρω το αμαξι και να οδηγησω 15 λεπτα μεχρι το πλησιεστερο βενζιναδικο που ειναι ανοιχτο 24/7. Μονο που αν εισαι και λιγο βλακας και ξεχασεις το GPS στο σπιτι ο δρομος μπορει να σε βγαλει σε περιεργα μερη. Στην αρχη πηγαινα καλα. Μετα πηρα μια λαθος στροφη. Μετα εκανα εναν κυκλο για να ξαναβγω στο σωστο δρομο και χαθηκα τελειως. Και ξαφνικα βρεθηκα σε ενα μικρο δρομακι στη μεση του πουθενα, αριστερα και δεξια χωραφια ως εκει που φτανει το ματι, καπου τεεεεεερμα κατου ενας αχυρωνας και ουτε ενα γαμοφως. Βγηκα απο τ'αμαξι, αναψα ενα απο τα τσιγαρα που εξαιτιας τους απ'οτι φαινοταν ταξιδεψα σε αλλο πλανητη, το πηρα αποφαση οτι δεν υπηρχε καμια περιπτωση να προσανατολιστω σε ενα μερος χωρις θαλασσα που παντου εβλεπες το ιδιο πραγμα, ειδα τ'αστερια αποτυχανοντας παταγωδως να εντοπισω τον Πολικο Αστερα (συγγνωμη Ελενη, ειχες δικιο) και ετσι κι αλλιως δεν ηξερα το σημειο του οριζοντα που επρεπε να ακολουθησω, μπηκα ξανα στο αμαξι και ακολουθησα το δρομο μεχρι που μ'εβγαλε σε μια διπλανη πολη, βρηκα αλλο ενα βενζιναδικο και ζητησα οδηγιες. Και ακομα ενα πακετο τσιγαρα για να μην εχω και αποψε τα ιδια.

Και ακομα και τωρα που καθομαι στο pc και το γραφω αυτο δε νιωθω τελειως ασφαλης. Εχω ανοιξει το παραθυρο (υπαρχει μια θεμελιωδης διαφορα αναμεσα στα εδω και τα εκει παραθυρα, εκει ανοιγουν αριστερα και δεξια, εδω σηκωνεις ενα βαρυ ξυλινο πραγμα, και αν νομιζεις πως ειναι το ιδιο μαλλον δεν εχεις φαει στα δαχτυλα παραθυρο) για να φευγει ο καπνος και διαβαζω ενα βιβλιο που κανονικα δεν θα επρεπε να με τρομαζει, αλλα σε αυτο το περιβαλλον νομιζω θα φοβομουν ακομα και τον Ποπαι. Εξω το σκοταδι ειναι πιο πηχτο απο συμπηκνωμενη μανταριναδα, δεν υπαρχει πολη σε ακτινα 20 λεπτων με τ'αμαξι και μετα τις 12 ολοι στα διπλανα (που λεει ο λογος) σπιτια κοιμουνται η τους εχει σκοτωσει ο σχιζοφρενης δολοφονος με το πριονι που ζει στον πατο της λιμνης. Το μονο που βλεπω απο το παραθυρο μου ειναι εναν κορμο δεντρου, τον καπνο που βγαινει και μετα ενα πραγμα 100 φορες πιο σκοτεινο απο αυτο που βλεπεις οταν κλεινεις τα ματια σου, πισω απο τα βλεφαρα σου.

Νομιζω οτι αν δε μου ελειπε τοσο το σπιτι μου θα καθομουν εδω για ενα χρονο και θα διαβαζα βιβλια.

No comments: